Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Szkoły Podstawowej nr 156
im. ks. kard. A.S Sapiehy w Krakowie
Wstęp
Szkoła Podstawowa nr 156 w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.sp156.edukonekt.pl
Szkoła Podstawowa nr 156 w Krakowie (SP156):
Telefon: +48 12 644 92 41
E-mail: mbm156@op.pl
Adres korespondencyjny: ul. Centralna 39, 31-586 Kraków
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.sp156.edukonekt.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2015-04-02.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-01.
Strona internetowa http://www.sp156.edukonekt.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
- zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23,
- część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed 2018-09-23.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika SP156.
Oświadczenie sporządzono dnia 2020-09-23.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
1. Do realizacji spraw w zakresie dostępności cyfrowej wyznaczona została pani Grażyna Wierba , e-mail: mbm156@op.pl telefon: 12 66449241 (dotyczy powiadomień o braku dostępności cyfrowej oraz żądań zapewnienia dostępności cyfrowej).
2. Zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie.
3. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
4. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
5. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.( www.rpo.gov.pl )
Dostępność architektoniczna
Budynek szkoły ul. Centralna 39 spełniają minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W zakresie dostępności architektonicznej:
1. instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku – rampa podjazdowa, platforma do przewozu, łazienka dla niepełnosprawnych.
2. zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku w sposób głosowy - woźny ,
3. zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego - instrukcja dla woźnego,
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Miejsce takie znajduje się na parkingu od ul. Woźniców. Znajduje się w pobliżu wejścia do szkoły na tym samym poziomie bez progów, schodów itp. Można łatwo dostać się do tej części szkoły.
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
1. zapewnienie komunikacji ze szkołą na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku: pracownik sekretariatu schodzi na portiernię po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub przez woźnego o konieczności spotkania z osoba z niepełnosprawnością ruchową.