Laboratoria Przyszłości
Środa, 24 stycznia 2024
Realizacja projektu w szkole.
Laboratoria Przyszłości to rządowy program edukacyjno-technologiczny skierowany do szkół. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach programu szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród uczniów.
Dokonano zakupu pomocy potrzebnych w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Szkoła pozyskała nowoczesny sprzęt, który rozwija kompetencje i talenty uczniów, uatrakcyjnia zajęcia szkolne i pozwala uczniom rozwijać swoje zainteresowania.
Wykorzystanie drukarki 3D.
Wykorzystanie gry edukacyjnej do nauki programowania "ScootieGo! Edu".
"ScottieGo! Edu" to wizualne środowisko programowania oraz język programowania przyjazny i interesujący dla dzieci i młodzieży, co w połączeniu z niesamowitymi przygodami, łamigłówkami i barwnymi bohaterami pozwala na rozpoczęcie przygody z programowaniem już od najmłodszych lat.
W serii gier edukacyjnych Scottie Go! przyjazny kosmita, przeżywa liczne przygody podróżując swoim pojazdem kosmicznym w Kosmosie. Pomagając Scottiemu w jego licznych przygodach gracze zdobywają wiedzę programistyczną oraz ważne kompetencje społeczne.
Na zdjęciu poniżej przedstawiono zastosowanie gry w naszej szkole na lekcji informatyki.
Wykorzystanie długopisów 3D.
W dniu 8 października 2022 roku na terenie Sapiehówki odbył się jubileuszowy piknik, podczas którego było mnóstwo atrakcji. Jedną z nich było konstruowanie figur przestrzennych z wykorzystaniem długopisów 3D zakupionych w ramach projetu "Laboratoria Przyszłosci". Uczniowie i goście, w miłej atmosferze, wykazali się dużą kreatywnością w tworzeniu modeli 3D.
Wykorzystanie robotów PHOTON.
Photon to polski robot edukacyjny, którego zadaniem jest wprowadzenie dzieci w świat technologii, rozwijanie ich kreatywności i zdolności logicznego myślenia oraz nauczanie podstaw programowania.
Robot potrafi m.in. wykrywać przeszkody, reagować na dotyk i dźwięk, odtwarzać dźwięki własne oraz nagrane przez dziecko, komunikować się z innymi Photonami a także wykrywać linię oraz określić czy w pomieszczeniu w którym się znajduje, jest jasno czy ciemno.
W naszej szkole roboty te wykorzystywane sa podczas festynów, Dni Otwartych oraz na lekcjach informatyki.